عیدی

با ماساژ صورت به سبک ژاپنی ها از چین و چروک ها خلاص شوید

۸ شهریور ۱۳۹۷

ماساژ ژاپنی اساهی یکی از روش های ماساژ صورت مشهور در دنیاست. این ماساژ با هدف قرار دادن گره های لنفی سرعت چروک شدن پوست صورت را آهسته تر می کند. حتی مدل های معروف مثل ناتالیا وودیانوا نیز اعتراف کرده اند که در مراقبت های روزانه خود ماساژ اساهی را انجام می دهند.

ماساژ اساهی در عرض چند هفته چین و چروک ها را کمتر می کند و پف زیر چشم ها را می خواباند. در ادامه با روش انجام این ماساژ آشنا شوید.

اصول ماساژ اساهی

اگر مشکل سیستم لنفاوی، زخم و جراحت، سرماخوردگی یا آنفلوانزا دارید این ماساژ را انجام ندهید.

قبل از ماساژ صورت را بشوئید و دست ها را ضدعفونی کنید. به دست ها کرم یا روغن بمالید تا اصطکاک کمتری با پوست صورت داشته باشد.

در طول ماساژ باید فشار دست ها را احساس کنید اما فشار نباید زیاد باشد. هنگام ماساژ گوش ها، گردن و زیر فک فشار را کمتر کنید.

هر کدام از ماساژها را سه مرتبه تکرار کنید (در قسمت هایی که چین و چروک بیشتری دارند ۴ الی ۵ مرتبه) برای تاثیر بیشتر این ماساژ را هر روز در زمان مشخصی انجام دهید.

حرکات اولیه

انگشت های هر دو دست را روی صورت زیر گیجگاه قرار دهید و با فشار ملایمی انگشت ها را به سمت گردن بکشید. این حرکت باعث جریان مایع لنفاوی می شود. این حرکت اولیه را در ابتدای ماساژ ۳ مرتبه انجام دهید و فراموش نکنید که در انتهای هر جلسه هم باید آن را انجام دهید.

اطراف چشم ها

با دو انگشت میانی گوشه خارجی چشم ها را فشار دهید. سپس به سمت پایین چشم ها و گوشه داخلی چشم بکشید.

چند لحظه مکث کنید و دوباره انگشت ها را به سمت بالای چشم ها حرکت دهید و یک کمان زیر ابروها بکشید و به گوشه خارجی چشم ها برسید.

سپس انگشت ها را از گوشه خارجی به سمت گوشه داخلی چشم ها بکشید.

پیشانی

انگشت های اشاره، میانی و انگشتری را وسط پیشانی قرار دهید.

با حرکت زیگزاگی انگشت ها را به سمت گیجگاه بکشید.

اطراف لب

در این مرحله باید هر کدام از حرکات را ۳ الی ۴ مرتبه تکرار کنید و با حرکت اولیه به پایان برسانید.

۳ انگشت میانی را وسط چانه قرار دهید و با حرکت نیم دایره به سمت لب بالایی بکشید.

سر انگشت میانی را روی پره های بینی فشار دهید. سپس به شکل نیم دایره به سمت قوس بینی بکشید و برگردید.

انگشت میانی را از روی قوس بینی به سمت گونه ها بکشید و برگردانید.

خط لبخند

۳ انگشت میانی را روی چانه فشار دهید.

سپس با همان فشار ملایم انگشت ها را از کنار لب ها به سمت گوشه داخلی چشم ها بکشید.

انگشت ها را از گوشه داخلی چشم به سمت گیجگاه بکشید.

گونه ها

دست ها را اطراف بینی قرار دهید و با ۳ انگشت میانی فشار دهید.

انگشت ها را در جهت گیجگاه به سمت استخوان گونه بکشید.

مچ دست ها را به هم وصل کنید و کف دست ها را از هم جدا کنید.

کف دست ها را به چانه و لب فشار دهید.

سپس به سمت استخوان گونه و گوش ها بکشید.

چانه

مچ دست ها را به هم وصل کنید و کف دست ها را از هم جدا کنید.

سر را کمی به سمت جلو خم کنید و کف دست ها را به چانه فشار دهید.

سپس کف دست ها را از زیر فک به سمت لاله گوش ها بکشید.

ناحیه ای (A-zone)

انگشت شست را زیر چانه و بقیه انگشت ها را روی بینی قرار دهید و یک شکل مثلث درست کنید.

انگشت شست را ثابت نگه داشته و بقیه انگشت ها را به سمت گیجگاه بکشید.