عیدی

چگونه این زن توانست کمر قوزدار خود را درمان کند؟

۱۸ مرداد ۱۳۹۷

مقاله در یک نگاه

کمر قوزدار یکی از معضلاتیست که بسیاری از افراد مسن و پیر را عاجز از راه رفتن و حرکت کرده است. برخلاف بسیاری که تصور می کنند چنین مشکلی درمان ندارد، آنا پسک ۸۵ ساله نشان داد ورزش های یوگا و پشتکار می تواند رویاها را به واقعیت تبدیل کند.

آنا پسک زن ۸۵ ساله ای است که از کمر قوز دار خود رنج می برد. قوز کمر او نتیجه ی مشکلاتی چون فتق دیسک بین مهره ای، اسکولیوز و پوکی استخوان بود. عارضه ای که استخوان ها را ضعیف می کند و منجر به ایجاد قوز در کمر می شود. به علاوه، او در نوامبر سال ۲۰۱۴ قصد ملاقات فرزندانش را داشت که در هنگام بالا رفتن از پله ها افتاد و بقیه ی عمر خود را مجبور به نشستن روی ویلچر بود. او می گوید: “من همه چیز را امتحان کردم، طب سوزنی، فیزیوتراپی و اعصاب درمانی. در این دوره گاهی برای کوتاه مدت درد کمتری را احساس می کردم، اما دوباره درد به سراغم می آمد.” سه ماه بعد او با یک مربی یوگا ۲۸ ساله که خود از کمر قوزدار رنج می برد و خود را درمان کرده بود، آشنا شد.

تمرین های یوگا آنا پسک

کمر قوز دار- ورزش- عیدی

جسی هفته ای یک بار به منزل پسک می آمد و حرکات تقویت کننده و کشش هایی چون وضعیت کودک و ساواسانا صندلی به او می آموخت. برای این حرکت، او باید پایین پاها را روی صندلی می گذاشت، با پاهای خم روی زمین دراز می کشید و یک بند را به دور ران ها می بست. پس از یک ماه تمرین، پسک توانست دوباره راه برود. خوشبختانه پس از ۲ ماه پسک دیگر می دانست هرگاه درد به سراغ او می آید، چه تمرینی باید انجام دهد. مثلا اگر باسن او درد می گرفت، روی صندلی می نشست و حرکت مچ پا تا زانو را انجام می داد.

پس از چهار ماه او تقریبا توانست به دیوار تکیه دهد و پاها را موازی سر قرار دهد و به شکل V معکوس بایستد. او در ابتدا بسیار می ترسید، چرا که حتی راه رفتن او با کمی درد همراه بود. او جلسات هفتگی خود را به مدت دو سال ادامه داد. مربی او می گوید که اگر یوگا به همراه یک متخصص مراقبت از کمر و پشت انجام شود، تراکم استخوان ها و ماهیچه ها را افزایش می دهد و کمر دردی را که به دلیل آرتروز و پوکی استخوان رخ داده، درمان کند. بسیاری از متخصصان نیز بر این باورند که برخی از حرکات یوگا می تواند مشکلات کمر قوزدار و درد آنها را برطرف کند.

پیشنهاد عیدی: راهکارهایی برای پیشگیری از قوز کمر

ورزش های دیگر

کمر قوز دار- ورزش- عیدی

حرکات ورزشی دیگر مثل اسکوات و لانج نیز تراکم استخوان را افزایش می دهد. وضعیت های یوگا نیز دارای همین اثر می باشند. فیزیوتراپ ها نیز کشش های یوگا و حرکات ورزشی را برای بهبود چنین مشکلی در جلسات خود به کار می برند. مراقبت های شخصی و توجه نیز در این راستا بسیار اهمیت دارند. او هر روز با استفاده از یک زنجیر، حرکاتی چون تنفس پرایاناما و داون وارد داگ (سگ معکوس) را انجام می دهد. تمام این تمرین ها برای درمان کمر قوزدار مفید هستند.

دختر آنا چه می گوید؟

دختر آنا می گوید: “مادر من در حال حاضر کاملا مستقل شده و به راحتی می تواند راه برود. خوشحالی را کاملا در صورت او احساس می کنم.” او معتقد است که نگاه مادرش به زندگی نیز عوض شده و احساس بهتری به زندگی دارد.

کاری از گروه محتوای عیدی

تمام حقوق قالب و محتوای سایت محفوظ است و هرگونه کپی برداری غیر قانونی و بدون اجازه از سایت پیگرد قانونی دارد